Historia firmy HaslerRail A.G rozpoczęła sie w Szwajcari w roku 1887. W związku z szybkim rozwojem transportu szynowego na początku XIX wieku powstała potrzeba mierzenia prędkości pociągów. W 1887 roku Gustav Adolf Hasler wyprodukował pierwszy szybkościomierz. W 1891 roku firma Hasler opatentowała swoje innowacyjne rozwiązanie pod nazwą TEL®.

Urządzenie TEL® wskazywało prędkość pojazdu, oraz zapisywało przebytą drogę i czas. W roku 1920 firma Hasler zaczęła produkować swoje urządzenia pod nazwą TELOC®, nazwa TELOC powstała z połączenia dwóch wyrazów TEL i Loc jak Locomotive. Kolejnym produktem firmy HaslerRail jest tachograf RT/A. Tachograf  RT/A jest powszechnie stosowany na całym świecie i do dnia dzisiejszego eksploatowanych jest ponad 40 000 sztuk. W Polsce tachograf RT znalazł zastosowanie w 99% lokomotyw i w większości z nich eksploatowany jest do dzisiaj, a RailTechPapla Sp. z o.o. jako wyłączny, a więc jedyny przedstawiciel Hasler Rail AG w Polsce dostarcza do nich wszystkie oryginalne części.Na rynku jest również wiele tanich podróbek, które nie spełniają wymagań zawartych w dokumentacji konstrukcyjnej prędkościomierzy Teloc RT/A .

Ciekawostką jest fakt, że polska norma dla taśm do prędkościomierza RT nie jest zgodna z wymaganiami oryginalnej dokumentacji HaslerRail. Firma HaslerRail wielokrotnie oświadczała, że jest wyłącznym właścicielem praw do dokumentacji i nie zlecała produkcji żadnej firmie zewnętrznej, a dystrybucja części zamiennych prowadzona jest wyłącznie poprzez sieć agencji, której zasięg można sprawdzić na www.haslerrail.ch. Należy przypomnieć, że HaslerRail nie gwarantuje dokładności pomiaru drogi i prędkości, prawidłowości wskazań, ani trwałości danych zapisanych w prędkościomierzu, jeśli do naprawy urządzenia użyte zostały nieoryginalne części, lub materiały eksploatacyjne. Takie dane mają wątpliwą wartość prawną dla dochodzeń związanych z oceną przyczyn katastrof kolejowych.

W latach 80 firma HaslerRail rozpoczęła pracę nad budową elektronicznego systemu zapisu danych z pracy lokomotywy, oraz elektronicznego wskazania prędkości. Pierwsze elektroniczne tachografy były prostym systemem który był w stanie pomieści dane z ostatnich 24 godzin pracy lokomotywy. W chwili obecnej urządzenia typu TELOC ® są w stanie zapisać dane z ponad 3 miesięcznego okresu użytkowania lokomotywy. Produkowane od 1999 roku rejestratory TELOC 1500/2500 są bardzo zaawansowanymi technicznie systemami które dają użytkownikowi ogromne możliwości zapisu i analizy danych, oraz utrzymania bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. W pojazdach które wyposażone są w rejestrator Teloc 1500/2500 rejestrujemy od 16 do 128 sygnałów pochodzących z różnych urządzeń pokładowych. Rejestratory Teloc współpracują z pozostałymi systemami lokomotywy poprzez komunikację CANopen, ProfiBus, RS, MVB i pełnią zarówno rolę pamięci, jak i nadzorcy niektórych funkcji bezpieczeństwa.

Tachograf elektroniczny Teloc 1500/2500 jest rozwiązaniem nowoczesnym opartym o komputerowy zapis danych z możliwością szerokiej analizy zebranych informacji przy pomocy komputera PC. Oprogramowanie służące do analizy danych umożliwia podgląd wszystkich zarejestrowanych parametrów z dokładnością do setnych części sekundy. Ten sposób akwizycji i rejestracji danych z jazdy spełnia wszystkie najnowsze wymagania bezpieczeństwa, oraz normy opracowane przez CENELEC i UIC, będące podstawą do projektowania, produkcji i wdrażania urządzeń rejestrujących w pojazdach szynowych eksploatowanych na terenie Unii Europejskiej. Rejestrator Teloc ** posiada bezterminowe świadectwo typu wydane przez UTK. Poza możliwością pracy w niemal wszystkich krajach Europy i Świata Teloc** posiada również świadectwo rejestratora prawnego ( JRU ), które jest konieczne w przypadku zastosowania jako rejestratora JRU we wszystkich oferowanych systemach ERTMS/ETCS. HaslerRail będąc światowym liderem w produkcji rejestratorów zdarzeń posiada stosowne dopuszczenia i certyfikaty w większości krajów europejskich.

W dzisiejszych czasach rejestratory TELOC są wykorzystywane  nie tylko do rejestracji danych ale również do spełniania funkcji bezpieczeństwa takich jak: czuwak aktywny, system zabezpieczający przeciw staczaniu się pociągu, system śledzenia pociągu, czy monitoring balis. W najnowszych projektach rejestrator Teloc jest używany do monitoringu balis, rejestracji i przesyłania danych o stanie balisy do zarządcy infrastruktury. Balisa jako urządzenie pasywne nie jest połączone z żadnym systemem zarządcy, wobec czego jej błąd nie jest wykrywalny. Rejestrator prawny JRU rejestruje tylko błąd. Teloc o takim błędzie może informować w czasie rzeczywistym służby zarządcy i tym samym umożliwić szybką naprawę.

Firma HaslerRail dostarcza swoje systemy do wszystkich największych producentów taboru szynowego takich jak: Bombardier, Siemens, Alstom, Vosloch, a wspólnie z autoryzowanym, wyłącznym przedstawicielem w Polsce, firmą RailTechPapla wdraża swoje systemy do Polski.  RailTechPapla wyposaża w rejestratory Teloc pojazdy szynowe zarówno nowo produkowane, jak i modernizowane. We współpracy z polskimi, wyspecjalizowanymi firmami zrealizowaliśmy między innymi następujące projekty.

  1. Produkowane przez PESA Bydgoszcz S.A. dla włoskich kolei, pojazdy ATR
  2. Produkowane przez PESA Bydgoszcz S.A. dla polskich kolei regionalnych pojazdy ELF
  3. Produkowane przez PESA Bydgoszcz S.A. dla czeskich kolei pojazdy LINK
  4. Produkowane przez PESA Bydgoszcz S.A. dla niemieckich kolei pojazdy LINK Netinera
  5. Zmodernizowane przez PESA Bydgoszcz S.A. lokomotywy ST 44, ST 45
  6. Zmodernizowane przez NEWAG S.A. lokomotywy SM 42(6dg)
  7. Zmodernizowane przez ZNLE Gliwice S.A. lokomotywy EU07, ET22, EP09,

Dane techniczne oferowanych urządzeń mogą Państwo uzyskać po przesłaniu do nas zapytania lub na stronie internetowej producenta. www.haslerrail.com

© 2019 Rail Tech Papla
Design by IT-Poland