Historia firmy HaslerRail A.G rozpoczęła sie w Szwajcari w roku 1887. W związku z szybkim rozwojem transportu szynowego na początku XIX wieku powstała potrzeba mierzenia prędkości pociągów. W 1887 roku Gustav Adolf Hasler wyprodukował pierwszy szybkościomierz. W 1891 roku firma Hasler opatentowała swoje innowacyjne rozwiązanie pod nazwą TEL®.
Urządzenie TEL® wskazywało prędkość pojazdu, oraz zapisywało przebytą drogę i czas. W roku 1920 firma Hasler zaczęła produkować swoje urządzenia pod nazwą TELOC®, nazwa TELOC powstała z połączenia dwóch wyrazów TEL i Loc jak Locomotive. Kolejnym produktem firmy HaslerRail jest tachograf RT/A. Tachograf RT/A jest powszechnie stosowany na całym świecie i do dnia dzisiejszego eksploatowanych jest ponad 40 000 sztuk. W Polsce tachograf RT znalazł zastosowanie w 99% lokomotyw i w większości z nich eksploatowany jest do dzisiaj, a RailTechPapla Sp. z o.o. jako wyłączny, a więc jedyny przedstawiciel Hasler Rail AG w Polsce dostarcza do nich wszystkie oryginalne części.Na rynku jest również wiele tanich podróbek, które nie spełniają wymagań zawartych w dokumentacji konstrukcyjnej prędkościomierzy Teloc RT/A .
Ciekawostką jest fakt, że polska norma dla taśm do prędkościomierza RT nie jest zgodna z wymaganiami oryginalnej dokumentacji HaslerRail. Firma HaslerRail wielokrotnie oświadczała, że jest wyłącznym właścicielem praw do dokumentacji i nie zlecała produkcji żadnej firmie zewnętrznej, a dystrybucja części zamiennych prowadzona jest wyłącznie poprzez sieć agencji, której zasięg można sprawdzić na www.haslerrail.ch. Należy przypomnieć, że HaslerRail nie gwarantuje dokładności pomiaru drogi i prędkości, prawidłowości wskazań, ani trwałości danych zapisanych w prędkościomierzu, jeśli do naprawy urządzenia użyte zostały nieoryginalne części, lub materiały eksploatacyjne. Takie dane mają wątpliwą wartość prawną dla dochodzeń związanych z oceną przyczyn katastrof kolejowych.