A więc:

– najwyżej położona smarownica – niemal 900 m.n.p.m. – Kolej Izerska

– najniżej położona smarownica – prawie 0 m.n.p.m. – Port w Świnoujściu, Terminal paliw Orlen w Świnoujściu, PKP PLK ZLK Szczecin, Sekcja Świnoujście

– największe skupisko smarownic – oczywiście Stolica: około 50 szt. w Metrze Warszawskim, niemal drugie tyle: PKP Intercity, PKP PLK ZLK Warszawa, Koleje Mazowieckie

– najwięcej smarownic u jednego odbiorcy: znowu Metro Warszawskie ale wielokrotnie więcej w PKP PLK (biorąc pod uwagę wszystkie Zakłady Linii Kolejowych)

– najbardziej obciążona ruchem infrastruktura kolejowa wyposażona w smarownice: po raz kolejny Metro Warszawskie

– najmniej obciążona ruchem infrastruktura kolejowa wyposażona w smarownice: znowu Kolej Izerska (DSDiK)

– urządzenie zlokalizowane najbliżej naszej siedziby: LOTOS Czechowice-Dziedzice oraz Kopalnia Węgla Kamiennego „Silesia”

– urządzenia zlokalizowane najdalej od siedziby naszej firmy: znowu Port Świnoujście, Orlen Świnoujście, ZLK Szczecin, Sekcja Świnoujście oraz ZLK Białystok w Kuźnicy Białostockiej

– urządzenia w czterech skrajnych (geograficznie) krańcach Polski – po raz kolejny kumulacja w Świnoujściu oraz PGE Elektrownia Turów w Bogatyni, Terminal paliw Orlen w Żurawicy koło Przemyśla i ponownie ZLK Białystok w Kuźnicy Białostockiej

– pierwsze próbne instalacje w Polsce – PKP PLK ZLK Nowy Sącz – przełom 2007/2008r.

– pierwsze komercyjne instalacje w Polsce – Orlen Koltrans 2009r.

– najszybciej zrealizowana inwestycja – ZIK Sandomierz (na Hucie Szkła w Jarosławiu) – zabudowa niecałe trzy miesiące od pierwszego kontaktu z Klientem

– najbardziej stroma linia kolejowa wyposażona w smarownice – po raz kolejny Kolej Izerska

– najszybsza linia kolejowa wyposażona w smarownice – Centralna Magistrala Kolejowa

– smarownica zabudowana na infrastrukturze o najciaśniejszych łukach: bocznica Browaru Tyskiego i Ferrum SA (R= ~100m) oraz pętla tramwajowa MZK Toruń

– najwyższe osiągi w przedłużaniu żywotności szyn (udokumentowane niezależnymi pomiarami i przeanalizowane naukowo) Pol-Miedź Trans – Zakład Wzbogacania Rudy w Polkowicach – ponad dwudziestodwu krotnie!

– najdalej pojawiający się smar od lokalizacji urządzenia (nieudokumentowane, sprawdzone wizualnie): znów Pol-Miedź Trans – Huta Miedzi Cedynia – 8km od urządzenia, CMK, okolice Szydłowca – 12km

– największa sumaryczna długość posmarowanych szyn z jednego urządzenia – CMC Zawiercie – ponad 20km (stwierdzone po około roku od instalacji)

– smarownice opisane w ogólnodostępnych publikacjach znajdują się w: Tauron Wytwarzanie – Kopalnia „Janina”, Pomorska Kolej Metropolitalna, Pol-Miedź Trans.

Kogoś powyższe zainteresowało? Pomysły na inne „naj”? Gorąco zachęcam do kontaktu na info@railtech.pl