Trochę statystyki na luzie.
A więc:
– najwyżej położona smarownica – niemal 900 m.n.p.m. – Kolej Izerska
– najniżej położona smarownica – prawie 0 m.n.p.m. – Port w Świnoujściu, Terminal paliw Orlen w Świnoujściu, PKP PLK ZLK Szczecin, Sekcja Świnoujście
– największe skupisko smarownic – oczywiście Stolica: około 50 szt. w Metrze Warszawskim, niemal drugie tyle: PKP Intercity, PKP PLK ZLK Warszawa, Koleje Mazowieckie
– najwięcej smarownic u jednego odbiorcy: znowu Metro Warszawskie ale wielokrotnie więcej w PKP PLK (biorąc pod uwagę wszystkie Zakłady Linii Kolejowych)
– najbardziej obciążona ruchem infrastruktura kolejowa wyposażona w smarownice: po raz kolejny Metro Warszawskie
– najmniej obciążona ruchem infrastruktura kolejowa wyposażona w smarownice: znowu Kolej Izerska (DSDiK)
– urządzenie zlokalizowane najbliżej naszej siedziby: LOTOS Czechowice-Dziedzice oraz Kopalnia Węgla Kamiennego „Silesia”
– urządzenia zlokalizowane najdalej od siedziby naszej firmy: znowu Port Świnoujście, Orlen Świnoujście, ZLK Szczecin, Sekcja Świnoujście oraz ZLK Białystok w Kuźnicy Białostockiej
– urządzenia w czterech skrajnych (geograficznie) krańcach Polski – po raz kolejny kumulacja w Świnoujściu oraz PGE Elektrownia Turów w Bogatyni, Terminal paliw Orlen w Żurawicy koło Przemyśla i ponownie ZLK Białystok w Kuźnicy Białostockiej
– pierwsze próbne instalacje w Polsce – PKP PLK ZLK Nowy Sącz – przełom 2007/2008r.
– pierwsze komercyjne instalacje w Polsce – Orlen Koltrans 2009r.
– najszybciej zrealizowana inwestycja – ZIK Sandomierz (na Hucie Szkła w Jarosławiu) – zabudowa niecałe trzy miesiące od pierwszego kontaktu z Klientem
– najbardziej stroma linia kolejowa wyposażona w smarownice – po raz kolejny Kolej Izerska
– najszybsza linia kolejowa wyposażona w smarownice – Centralna Magistrala Kolejowa
– smarownica zabudowana na infrastrukturze o najciaśniejszych łukach: bocznica Browaru Tyskiego i Ferrum SA (R= ~100m) oraz pętla tramwajowa MZK Toruń
– najwyższe osiągi w przedłużaniu żywotności szyn (udokumentowane niezależnymi pomiarami i przeanalizowane naukowo) Pol-Miedź Trans – Zakład Wzbogacania Rudy w Polkowicach – ponad dwudziestodwu krotnie!
– najdalej pojawiający się smar od lokalizacji urządzenia (nieudokumentowane, sprawdzone wizualnie): znów Pol-Miedź Trans – Huta Miedzi Cedynia – 8km od urządzenia, CMK, okolice Szydłowca – 12km
– największa sumaryczna długość posmarowanych szyn z jednego urządzenia – CMC Zawiercie – ponad 20km (stwierdzone po około roku od instalacji)
– smarownice opisane w ogólnodostępnych publikacjach znajdują się w: Tauron Wytwarzanie – Kopalnia „Janina”, Pomorska Kolej Metropolitalna, Pol-Miedź Trans.
Kogoś powyższe zainteresowało? Pomysły na inne „naj”? Gorąco zachęcam do kontaktu na info@railtech.pl